2008-09-23

Barkácsoljunk hátteret!

Remélem, érthetően el fogom tudni magyarázni, ha mégsem, bátran kérdezzetek!

Tehát: belépünk a Testreszabás opcióba, jobbra fent találjuk a blogunkban, az Új bejegyzés mellett.

Megkeressük a következő sort:
Oldalelemek
Színek és betűtípusok
HTML-kód szerkesztése
Új sablon választása

Belépünk a HTML-kód szerkesztése linkre.

FONTOS! olyan sablont kell használnunk, ami nem egy nagy felületű, hanem legalább egy dobozt tartalmaz, különben nem csak a doboz mögötti hátteret fogjuk megváltoztatni, hanem az egész, írás alatti felületet is, ez zavaró lehet -előfordulhat, hogy nem lehet a háttértől a betűket elolvasni!

Tehát ha a megfelelő sablonunk van, kezdhetjük szerkeszteni a kódot.
Keressük meg azt a sort, ami így kezdődik:

body { margin:0; padding:0; font-size:
small;

text-align:center;
color:$textColor;
line-height:1.3em;
background:#483521
url("http://www2.blogblog.com/scribe/bg.gif")
repeat;

Itt a következő változást kell tennünk: az eredeti, blogblog-os, .gif kiterjesztésű képet (ennek ismétlődése adja a gyári sabloni hátteret), kicseréljük a saját magunk választotta háttérre.

FONTOS! a kedvenc hátterünket vagy eleve egy netoldalról tudjuk beilleszteni, vagy feltöltjük valahová a netre. Tehát saját gépről NEM MEGY!

Pl. az én sablonomban (egy másik blogban) így néz ki a háttér:

body

{ margin: 0;

text-align: center;

min-width: 760px;

background:#483521 url("http://backgrounds.picaboo.com/backgrounds/download/3d/d9/3d91caf10390498f8ab6c0baadf599a8/AutumnLeaves.jpg")
repeat;}

A bemásolandó háttérnél figyeljünk oda, hogy kép kiterjesztése legyen, azaz .jpg vagy .gif végződésű leggyakrabban.

2 kedvenc oldalam, ahonnan remek háttereket lehet beszerezni (a tetszőleges képre állva jobb egérgombbal klikk, majd a Tulajdonságokból kimásolni a kép címét)

http://www.picaboo.com/ideacenter/scrapbooking/free_backgrounds.html

http://www.cheswall.com/

14 megjegyzés:

Katbo-Réka írta...

Nagyon köszönöm ezeket a hihetetlen jó "lelőhelyeket"!

bruercsi írta...

Pamina! Jól feleltél! (Gondolom!)Ötös! Leülhetsz! :)
Nagyon jó leírást adtál, remélem így már én is megfogom tudni csinálni! Egy nagy ölelést küldök Neked!!! :)))
Úgy szeretem, hogy ilyen segítőkész vagy!!

N.Zsuzsi írta...

Az úttörő ahol tud, segít :D

ezkriszti írta...

Én is nagyon köszönöm.
(Egy HTML tudatlanka)

Monika írta...

Hú! Ennek még 1x neki kell futnom,mert most csak gyorsan elolvastam.Na,majd otthon,mert most dolgoznom kellene.:)
Drága vagy: én is NAGYON köszönöm!!!!!!

lomaquilt írta...

Kösz én kimásoltam. Végül úgy döntöttem a hátteret nem változtatom meg. Olyan alapfogalmakat nem tudnál leirni nekem, hogy pl. egy képet akarok föltenni és aláirni az alá megint egy képet és szöveg.Köszi.

Körmi írta...

Köszönöm a leírást, már szerettem volna megváltoztatni a háteremet, a részletes leírással sikerült is, csak valamit elronthattam, mert csak a feléig látszik, utána megmaradt az eredeti...tudnál segíteni? mit csináljak?...mondanom sem kell, hogy az eredetit nem tudom visszaállítani, fogggggalmam sincs mi volt ott előtte!?

N.Zsuzsi írta...

Mariann, Körmi, írtam Nektek Hozzátok :)

Körmi írta...

Olééé! és láss csodát, így már jó!! :D Köszönöm szépen!

Monika írta...

nagyon köszönöm a leírásodat és a linkeket!Ráment néhány órám,de nem adtam fel és SIKERÜLT!!!! KÖSZÖNÖM!!!!!

Zelnice írta...

Én is csatlakozom a hálás háttérmegváltoztatók táborához!Köszönöm! (halkan kérdezem: esetleg a keret átszínezésére van lehetőség?)

F.Gina írta...

Valamit én is eszkábáltam, köszi a segítséget ! Még arra nem jöttem rá, hogy a fejlécet hogyan lehet normálisan megcsinálni. Ha engeded, ezt a hozzászólásodat áttenném a blogbajokba is.Köszi Gina

Silerika írta...

Szia Zsuzsi!
Köszönöm a lelőhelyet,klassz útmutatót adtál hozzá. Átöltöztettem ezek alapján én is a sablonoldalamat, csinosabb, és egyénibb lett. Legalábbis remélem. Köszönöm Neked, üdv:Silerika

Cicurka írta...

Szia! Köszi a bejegyzést, tök jó képek találhatóak a belinkelt oldalon.
"Zsuzsi után szabadon" :-) én is közzétettem a blogomban egy S.K. leírást a háttérszerkesztésre nézve.
Szép napot!