2009-12-02

Nem lesz belőlem festő



Van nekem egy motring natúr 3ágú gyapjúfonalam. Gondoltam, majd jól befestem: készítettem kávét, fekete teát, csalánteát, energiaitalos Bolero italport, megsóztam, beáztattam, megfőztem, csináltam vele mindent, amit a netes leírások javasolnak.

Nos, a színe szinte semmit nem változott. Nem lett barna, barnácska, barnás, semmi, amire azt mondthatnánk: szín.

Apropó, kéne nekem valami jó leírás fiús sapkához. Amit a lányoknak (és magamnak) szoktam horgolni, az nagyon lányos fazon. Minden megoldás érdekel :)

10 megjegyzés:

Vacskamati írta...

És mit csinált a gyapjú a főzésre?? A kévét higítottad? Hihetetlen, hogy még az sem fogta be..

N.Zsuzsi írta...

ugye, hogy hihetetlen? nem higítottam, 3 adag erős kávé volt (sajnálom is így utólag).
Igazából nem látom rajta, hogy összeugrott volna a gyapjú, és már kezdek is kételkedni, hogy 100%-os gyapjú-e, de a szaga (birkaszag) elég meggyőző ):

Mariannae írta...

Én legutóbb teával barnítottam be fonalat és anyagot, próbáld ki.
Normál teát főztem jó sötétre, utána beleraktam a festendő anyagot, fonalat és vártam annyi időt amilyen mély színűre szerettem volna festeni.

Anice kötős blogja írta...

Belőlem sem, mert bevallom kicsit sajnálom a kötéstől az időt, ami ugyi időigényes szintén :)

Arra lennék kíváncsi ,hogy festés előtt kimostad-e a fonalat legalább kétszer mosószeres vízben,h kiázzon egy kicsit belőle a lanolin, mert ha igen akkor nincs más ötletem mér nem fogta be.

N.Zsuzsi írta...

Babaszappannal átmostam, bár lehet, hogy nem eléggé... na meg így belegondolva: lanolinos szappannal mostam át, hogy kiázzon a lanolin :D
most már veszett fejsze nyele, mert feltekertem gombolyagba.

Anice kötős blogja írta...

Babaszappan, tetszik :)

vadcic írta...

Akkor talán tényleg nem gyapjú.:OI

Zelnice írta...

ultrás vízben kifőzni, vagy mosószappanosban.vagy nem gyapjú tényleg. vagy ő a kivétel,ami erősíti a szabályt :-)
máskor kár a kávét pcsékolni, bőven elég ha a zaccot összegyűjtöd és jól kifőzöd és leszűröd.
szerintem ne add fel elsőre.

agibo írta...

Nekem gyapjúmosáshoz nagyszerűen bevált a WU2 sampon.
Talán egy újabb próbálkozást megér a dolog. Ha azután sem fogja be semmi sem a fonalat, akkor az biztos, hogy nem gyapjú.
(Hagymahéjjal is megpróbálhatod. Nagyon szép világosbarna -kicsit sárgás beütéssel- színe lesz)

Timici írta...

nekem azt javasolták, hogy 20percig áztassam fél evőkanál mosogatószeres(mert ez jó zsíroldó) vízben, majd alaposan öblítsem ki és utána vizesen mehet bele a festéklébe, működött.
ha pamut akkor is működnie kéne, de ha birka szaga van, akkor csak van benne némi gyapjú:D
én is próbálkoznék vele a helyedben, a gombócot még le lehet tekerni;o)
ja és tegyél sót meg ecetet a festőlébe!