2009-02-15

Tavaszi táskám

Tavaszváró táskámhoz tulipán mintájú bordő kordbársonyt vettem (800 Ft/m). Elképzeléseim szerint flízzel szendvicseltem, tulpános és leveles mintával tűztem (nem szabadkézi tűzéssel; próbálkoztam azzal, de a cérnát csúnyán gubancolta -nem állítom, hogy a gép hibája, a cérna elég gyatra).
De elegem van már a flízből, illetve abból a tulajdonságából, hogy telepiszkítja a varrógépemet. Ezért bélésselyemmel csináltam szendvicset; a selyemre gyönyörűen rá lehet rajzolni illanófilccel, hogy milyen mintát szeretnék, aztán már csak át kell varrni.

Ilyen lett a színéről

Makróban talán jobban látszik -és ez a színhelyes kép, ilyen bordó igazából


A fedlapja, tűzve, mágneszárral



Fedlapja színéről



A belseje egyik oldalt; zseb, kulcstartó, mobiltartó -ez utóbbi kettő színes gumiszalagra varrva


Így működik a mobiltartó


Nagy fába vágtam a fejszém, életemben először cipzárat varrtam. Féltem tőle (eddig), eleve utálok talpat cserélni, pedig igazán egyszerű, de mégis. Szóval elméletben elgondoltam, milyen legyen a cipzár, nagy levegőt vettem, és megvarrtam.
Mivel közel sem annyira bonyolult, mint korábban gondoltam, ezentúl gyakrabban fogok :)




Ilyen alulról-belülről



Begombostűzve a cipzár a helyére


Egy kis trükk: a múltkor szétszabdalt ikeás székpárna megfelelő darabját bevarrtam egy tokba, amit a táska belsejének anyagából varrtam. Ez adja az aljának a plusz tartást szükség esetén (kivehető), ha az egy réteg flíz alul kevésnek bizonyulna.



És itt tartok most. Ami még hátra van:
  • vállpánt elkészítése, bevarrása
  • zipzár végeinek bevarrása
  • elejére mágneszár bevarrása
  • húzókára valami édes kis csecsebecsét tenni, Colette által inspirálódva

Azért kell nekem egy masszív, ugyanakkor mégis könnyű táska, mert terveim szerint Zazáleát fogom váltani az oskolában :)

8 megjegyzés:

leda írta...

Hát ez óóóóóóóóriási! Nagyon szép lesz! Hol sikerült szert tenni erre a remek kordra? Szép lett a tűzés is!

zazálea írta...

Ügyes vagy! :o)

Zsukkata írta...

Nagyon klassz lesz :o)! Szép ez a kord, én is mindenhol vadászok mintás kordot, eddig eredménytelenül...

Viki írta...

De szuper lesz ez a táska! Na és ez az anyag! Pont ilyen kordot álmodtam meg magamnak!:) Hol vetted? Főleg ilyen jó áron!;-)

N.Zsuzsi írta...

Lelőhelye a teszvesz, http://www.teszvesz.hu/item555704785_viragmintas_kordbarsony_anyag.html ajánlom az eladót, és sokszor vásárolok tőle :)

Névtelen írta...

Kíváncsian várom a végeredményt! Le vagyok nyűgözve! :)

Mehike írta...

Nagyon jó a táska. Az anyag színe meg a kedvencem:-)

Viki írta...

Köszi a lelőhelyet!:)