2009-04-27

Feldmár András: Szabadság, szerelem

Nem nagyon tudok erről az emberről semmit. Hallottam a nevét, tudom, hogy néhol-néha rendezvényeken felbukkan, mint előadó, pszichológiai vonatkozásban (mivel pszichoterapeuta). Azért volt bennem egy minimális elvárás: egy pszichológus könyve adjon nekem felismeréseket, aha!-élményt, még ha katarzist nem is kell feltétlenül éreznem, de miután letettem a könyvet, mindenenképp gondoljam úgy, hogy érdemes volt kézbe vennem, mert épített.


No, ez az, ami elmaradt. Helyes kis könyvecske, könnyű gondolatokkal, olyanokkal, amiket bárki leírhatott volna, akiben van egy kis empátia (+lexikális tudás). Evidenciák, olcsó történetek olcsó tanulságokkal.
Az első pár oldalon az erotikát tűzi tollára témául, de csak úgy l'art pour l'art, nem azért, mert igazán el kéne általa jutnunk valahonnan valahova.

Nem hiszem, hogy ez a vékony könyvecske megérné a 2790 Ft-os árát (még jó, hogy kölcsönbe kaptam). Ha valódi gondolatokat szeretnék olvasni valódi guruktól, maradok Müller Péternél, Popper Péternél, vagy éppen Kornis Mihálynál.

Hivatalos ismertető:
"Szabadság, szerelem! E kettő kell nekem. Szerelmemért föláldozom Az életet, Szabadságért föláldozom Szerelmemet."
Feldmár András tavalyi három előadását ez a Petőfi-vers ihlette. Ha a szeretet önkényes rabszolgaság, hogyan lehet szabadon szeretni? A szex, a latin sexus a seco szóból ered, ami azt jelenti, hogy elvágni vagy elválasztani, vajon miért nem beszélünk akkor nexről is, ami a nexus, nectere szavak gyümölcse lehetne, hiszen ez utóbbi jelenti azt, hogy összekötni. Feldmár lebilincselő stílusában arról mesél, hogy milyen közel kerülhetünk egymáshoz és hogyan, anélkül hogy ezért bárkinek is szenvednie kellene.

4 megjegyzés:

evikusz írta...

Ilyen témájú könyveket elég keveset olvasok,akkor is inkább barátok "rábeszélésére", de tényleg kell az az "aha!".
Legutóbb a 90-es években megjelent: A férfiak titkai, amit minden nőnek tudnia kell, vagy valami hasonló címűt olvastam. Hát az elején nekem is hiányoztak a felismerések, szinte csupa olyan dolgot mondott el, amit már valakitől/valahonnan már hallottam. De aztán kiderült, hogy érdemes átrágni magunkat rajta, mert most már tudom, hogy egy-egy szituációban miért viselkednek úgy a férfiak, ahogy.

Kicsit lejjebb olvastam az Édes Öcsém! ajánlódat, nagyon meggyőző volt, kedvet kaptam az elolvasásához.

Azt hiszem, szeretem a könyvajánlóidat :)

N.Zsuzsi írta...

Örülök, ha érdekelnek a könyvajánlóim, akkor majd gyakrabban írok :)

sbodi írta...

Ez a Feldmár könyv nekem sem jött be, de javaslom, adj esélyt korábbi könyvének/könyveinek...

Zelnice írta...

sbodihoz csatlakozom! én ugyan ezt a legújabbat még nem olvastam, de a korábbiak mindenképpen adtak olyan élményt, amit ebből hiányoltál.